ПОЗАБЮДЖЕТНІ ЦІЛЬОВІ ФОНДИ ЕКОНОМІЧНОГО ТА ЕКОЛОГІЧНОГО СПРЯМУВАННЯ

  • В. А. Тулянцева Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»
Ключові слова: позабюджетний державний цільовий фонд, Пенсійний фонд України, публічний фонд, фінансова система, фінансово-правове регулювання, фінанси, Фонд гарантування вкладів фізичних осіб, Фонд загаль- нообов’язкового державного соціального страхування України в разі безробіття, Фонд соціального страхування України, фонд

Анотація

   У науковій статті зазначено, що побудова соціальної держави передбачає створення певних умов, у межах яких забезпечуються соціально-економічні права людини й громадянина. Метою дослідження визначено здійс- нення характеристики діяльності позабюджетних цільових фондів економічного та екологічного спрямування. Наголошено, що подальша розбудова української державності й утвердження України як соціальної держави безпосередньо пов’язується з реформуванням системи публічних фінансів країни загалом і системи позабюджет- них цільових фондів зокрема. Наголошено, що наявність фінансових ресурсів детермінує рівень ефективності реалізації моделі соціальної та економічно розвиненої держави. Встановлено, що нецільовим використанням бюджетних коштів є їх витрачання на цілі, що не відповідають: 1) бюджетним призначенням, встановленим зако- ном про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет); 2) напрямам використання бюджетних коштів, визначеним у паспорті бюджетної програми або в порядку використання бюджетних коштів (зокрема, у порядку та умовах надання субвенцій); 3) бюджетним асигнуванням (розпису бюджету, кошторису, плану вико- ристання бюджетних коштів). Визначено, що саме завдяки акумуляції коштів у власності держави й територі- альних громад і формуванню публічних фондів можливе існування самої держави. Основною проблемою функці- онування Українського фонду підтримки підприємництва є недостатнє фінансування його діяльності, водночас немає прозорих систем фінансового контролю за виділенням і розподілом фінансових ресурсів публічного фонду. Розв’язання проблеми недосконалого фінансування діяльності Українського фонду підтримки підприємництва полягає в застосуванні різноманітних фінансових інструментів впливу, зокрема, шляхом передання районними та міськими радами обласній раді видатків для надання йому міжбюджетних трансфертів. З метою забезпечення прозорості процедури виділення фінансової підтримки, що здійснюється позабюджетними цільовими фондами економічного та екологічного спрямування, необхідною є її уніфікація для детальної регламентації правил виді- лення бюджетних фінансових асигнувань, встановлення визначеного переліку документів, надання яких є необ- хідним, а також встановлення механізму відповідальності за їх порушення.

Біографія автора

В. А. Тулянцева, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

кандидат юридичних наук, доцент кафедри цивільного, господарського та екологічного права

Посилання

The Small Business Act for Europe. URL: https://ec.europa.eu/growth/smes/business-friendlyenvironment/small-business-act_en.

Access to finance for SMEs. URL: https://ec.europa.eu/growth/access-to-finance_en.

COSME. Europe’s programme for small and medium-sized enterprises. URL: https://ec.europa.eu/

growth/smes/cosme_en.

Про створення Українського національного фонду підтримки підприємництва і розвитку конкуренції : Постанова Кабінету Міністрів України від 28 грудня 1991 р. № 381 (381-91-п). Законодавство України.

URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/381-91-п (втратив чинність).

Про державну підтримку малого підприємництва : Указ Президента України від 12 травня 1998 р. № 456/98. Офіційний вісник України. 1998. № 19. Ст. 676.

Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні : Закон України від 22 березня 2012 р. № 4618-VI. Відомості Верховної Ради України. 2013. № 3. Ст. 23.

Програма сприяння розвитку малого і середнього підприємництва у місті Кременчуці на 2015–2017 роки : Додаток до рішення міської ради від 23 грудня 2014 р. URL: https://www1.kremen.gov.ua/index.php/branches/page/231.

Про затвердження Положення про фінансово-кредитну підтримку суб’єктів малого та середнього підприємництва у місті Києві : Рішення Київської міської ради від 21 вересня 2017 р. № 46/3053. Ліга:

Закон. URL: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/MR171291.html.

Регіональний фонд підтримки підприємництва по Хмельницькій області інформує. URL: http://

www.adm-km.gov.ua/?p=36664.

Про затвердження заходів щодо економічного та раціонального використання коштів міського бюджету в 2014 році : Рішення виконавчого комітету Кременчуцької міської ради від 21 березня 2014 р.

№ 141. URL: https://www1.kremen.gov.ua/index.php/evikonkom/accepted/index/page/599.

Звіт про діяльність Українського фонду підтримки підприємництва у 2011 році. Київ, 2012. 13 с.

Мінекономрозвитку та ОДА створять мережу Центрів підтримки підприємництва. Урядовий

портал : Єдиний вебпортал органів виконавчої влади України. URL: https://www.kmu.gov.ua/ua/news/ minekonomrozvitku-ta-oda-stvoryat-merezhu-centrivpidtrimki-pidpriyemnictva.

Регіональний фонд підтримки підприємництва по Хмельницькій області інформує. URL: http://

www.adm-km.gov.ua/?p=36664.

Про фермерське господарство : Закон України від 19 червня 2003 р. № 973-IV. Відомості Верховної

Ради України. 2003. № 45. Ст. 363.

Про затвердження бюджету Фонду соціального страхування України на 2017 рік : Постанова Кабінету

Міністрів України від 1 березня 2017 р. № 104. Законодавство України. URL: http://zakon.rada.gov.ua/laws/

show/ru/104-2017-%D0%BF.

Опубліковано
2021-02-11
Розділ
Статті