УДОСКОНАЛЕННЯ ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ АДМІНІСТРАТИВНОЇ ПРОЦЕДУРИ В УКРАЇНІ
СУЧАСНИЙ СТАН
Анотація
В УКРАЇНІ: СУЧАСНИЙ СТАН
Стаття присвячена аналізу питання вдосконалення правового регулювання єдиних норм адміністративного судочинства в Україні.
Напрям національної правової політики щодо регулювання відносин держави з людиною та громадянином, а також інститутами громадянського суспільства передбачає оптимізацію правових інструментів у сфері законності та передбачуваності адміністративних дій та процедур.
Відсутність єдиних законодавчих норм адміністративного судочинства в діяльності органів державного управління суттєво знижує рівень реалізації службової функції держави та перешкоджає наближенню України до європейських стандартів належного управління.
Процесуальний аспект державного управління є невіддільною частиною управління державним управлінням, що забезпечує узгодженість адміністративного судочинства, прийняття адміністративного акта, а отже, реалізацію прав, свобод та законних інтересів фізичних та юридичних осіб.
Рівень та якість правового забезпечення адміністративної процедури є важливими та необхідними критеріями для оцінки відповідності державного управління суспільним потребам та інтересам.
Сучасний стан вдосконалення правового регулювання адміністративних процедур в Україні характеризується розгалуженням законодавчих, наукових та інших пропозицій (від кодексів до некодифікованих законодавчих актів), які хоча і містять корисні та відповідні ідеї та положення, не покладаються на єдину науково-практичну концепцію (очевидно через її відсутність).
Кабінет Міністрів України повинен розробити таку концепцію як предмет законодавчої ініціативи.
Таким чином, враховуючи цілі європейської інтеграції України та ступінь суспільної важливості регулювання єдиних правил адміністративного судочинства в Україні, прийняття закону про адміністративне судочинство повинно базуватися на науково-практичній концепції законопроєкту.
Посилання
2. Школик А. Стан розвитку адміністративно-про-цедурного права в Україні та доцільність його зміни. Адміністративна процедура: особливості формуван¬ня української концепції : матеріли Круглого столу, м. Харків, 15 вересня 2017 р. Харків : Національ¬на академія правових наук України, Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого, 2017. 112 с. URL: http://www.aprnu.kharkiv.org/doc/ Admin_procedura.pdf.
3. Цит. за: Юрійчук І. Правове регулювання адмі-ністративних процедур в Україні. Підприємництво,
господарство і право. URL: http://pgp-journal.kiev.ua/ archive/2020/6/29.pdf.
4. Вдовічен В., Подорожна Т. Ціннісні виклики адміністративно-процедурного законодавства. Право України. 2019. № 5. С. 63-79.
5. Стратегія реформування державного управлін¬ня на період до 2021 року, схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24 червня 2016 року № 474. URL: https://www.kmu.gov.ua/storage/app/ sites/1/reform%20office/01_strategy_ukr.pdf.
6. Проект Закону про адміністративну проце¬дуру реєстр. № 3475 від 14.05.2020 року. URL: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1? pf3511=68834.
7. Зауваження Головного науково-експерт¬ного управління Верховної Ради України на про¬ект Закону про адміністративну процедуру № 3475 14.05.2020 року. URL: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/ zweb2/webproc4_1?pf3511=68834.
8. Школик А. Концепція загального закону (кодек¬су) про адміністративну процедуру. Право України. № 11. 2018. С. 119-137.
9. Ковальський В.С., Козінцев І.П. Правотворчість: теоретичні та логічні засади. Київ : Юрінком Інтер, 2005. 192 с.
10. Регламент Кабінету Міністрів України, затвер-джений постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 року № 950 (із змінами і доповненнями). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/950-2007-% D0%BF#n13.
11. Угода про асоціацію між Україною, з однієї сто-рони, та Європейським Союзом, Європейським Співто-вариством з атомної енергії і їхніми державами-члена¬ми, з іншої сторони, від 27.06.2014 року. Офіційний вісник України. 2014 р. № 75. Том 1. Стор. 83. Стаття 2125