ПЕРСПЕКТИВИ ВИХОДУ УКРАЇНСЬКИХ ВИРОБНИКІВ ОРГАНІЧНОЇ ПРОДУКЦІЇ НА ЄВРОПЕЙСЬКИЙ РИНОК З УРАХУВАННЯМ ВИМОГ ЄС ДО ЕКОЛОГІЧНОСТІ ПРОДУКЦІЇ

Ключові слова: гармонізація законодавства, органічне виробництво, органічна продукція, сертифікація, маркування, аграрна продукція, європейські стандарти

Анотація

У статті здійснено аналіз реальних перспектив виходу українських виробників органічної продукції
на європейський ринок з урахуванням вимог ЄС до екологічності продукції.

Стаття присвячена проблемним питанням відповідності органічної продукції України нормам ЄС щодо її екологічності та виходу українських виробників органічної продукції на європейський ринок. Розглянуто питання сертифікації органічного виробництва в Україні, проведено аналіз ключових етапів сертифікації, якими є підтвердження відповідності виробництва органічної продукції та маркування цієї продукції. Аналіз норм національного законодавства України здійснено з урахуванням теоретичних положень науки аграрного права.

Метою дослідження є розгляд сучасного стану сфери органічного виробництва сільськогосподарської продукції в Україні та напрямів її подальшого просування нашої органічної продукції до європейського ринку.

Останніми роками в Україні спостерігається тенденція до активного наповнення внутрішнього ринку власною органічною продукцією шляхом створення власної переробки органічної сировини, тому надзвичайно актуальним постає питання саме гармонізації законодавства України до європейських стандартів, особливо в питаннях сертифікації, маркування органічного виробництва для можливості безперешкодного виходу на ринок ЄС.

В результаті дослідження виявлено, що існують перспективи саме для України в цьому напрямі, і вони є достатньо великими. Однак для цього ще як самій державі, так і виробникам органічної продукції треба пройти певний шлях. Це й ще глибша гармонізація законодавства до європейських норм, й, звісно, плідна праця самих виробників, щоб відповідати встановленим в ЄС вимогам і стандартам.

Посилання

1. Вовк В.В. Сертифікація органічного сільського господарства в Україні: сучасний стан, перспективи, стратегія на майбутнє. Органічні продукти харчування. Сучасні тенденції виробництва і маркетингу : матеріали Міжнародного семінару. Львів, 2004. С. 3–7.
2. Про основні принципи та вимоги до органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції : Закон України від 3 липня 2019 року № 36. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2496-19#Text (дата звернення: 28.05.2021).
3. Доступ українських товарів до ринку ЄС. Угода АСАА // Офіційний сайт представництва України в Європейському Союзі. URL: https://ukraine-eu.mfa.gov.ua/posolstvo/torgovelno-ekonomichne-spivrobitnictvo-ukrayina-yes/dostup-ukrayinskih-tovariv-do-rinku-yes-ugoda-asaa (дата звернення: 28.05.2021).
4. Відкриття ринків в ЄС. Фундація «Відкритий діалог» / Дніпропетровська торгово-промислова палата. URL: http://cci.dp.ua/tl_files/data/curier/Opening%20markets%20in%20the%20EU%20in%202014.pdf (дата звернення: 28.05.2021).
5. Офіційний веб-сайт компаній “GALS LTD”. URL: http://galsltd.com.ua/blog/novyny/samyj-sik-yak-ukrayinskyj-vyrobnyk-vyjshov-u-elitnyj-segment-prodrynku-yes (дата звернення: 28.05.2021).
Опубліковано
2021-06-30
Розділ
Статті