СУЧАСНІ РЕАЛІЇ ТА ПРИНЦИПИ РЕАЛІЗАЦІЇ ЕЛЕКТРОННОГО УРЯДУВАННЯ
Анотація
У статті визначено, що уряди всього світу використовують цифрові технології для інноваційного перетворення способу своєї діяльності, обміну інформацією, прийняття рішень та надання послуг, а також для залучення та співпраці з людьми для вирішення політичних завдань, що становлять суспільний інтерес. Однак у багатьох країнах все ще бракує можливостей ефективно використовувати цифрові технології для надання доступних, надійних, швидких, персоналізованих, безпечних та інклюзивних послуг та розширення прав і можливостей людей за допомогою відкритих механізмів участі.
Розвиток електронного уряду є першочерговим пріоритетом у політичних програмах, але увага була зосереджена насамперед на цифровій трансформації уряду на національному рівні. Місцева електронна влада також заслуговує на увагу, оскільки міські та муніципальні адміністрації мають більш безпосередню взаємодію з жителями та відповідають за вирішення проблем, що впливають на повсякденне життя людей. Застосування платформ електронної участі продовжує поширюватися в більшості країн, існує тенденція до створення багатофункціональних платформ участі, таких як форуми щодо роздумів, консультації та/або електронні петиції щодо нової політики, опитування громадської думки, система скарг, повідомлення про корупцію та генерація ідей та інновацій.
У багатьох випадках використання електронної участі залишається низьким. Окрім причин, пов’язаних із доступом до технологій та цифровими навичками, відсутність розуміння мотивацій для участі в Інтернеті та небажання державних установ ділитися питаннями встановлення порядку денного і повноважень щодо прийняття рішень, схоже, відіграє важливу роль щодо обмеженого прогресу серед багатьох інших факторів.
Під час здійснення електронного урядування важливо дотримуватись загально прийнятих засад та ідей публічного адміністрування, але при цьому адаптувати їх під новітні реалії. Важливо забезпечити ефективне та якісне виконання суб’єктами публічного адміністрування покладених на них завдань, упровадження інформаційно-комунікаційних технологій, що має базуватися на чіткій методиці впровадження елементів електронного уряду, крім того, має відбуватись постійне формування спільного інформаційного простору та захищеної інфраструктури органів виконавчої влади тощо.
Посилання
URL: https://publicadministration.un.org/ egovkb/Portals/egovkb/Documents/un/2020-Survey (дaтa звернення: 01.07.2021).
2. Citybot Назар. URL: https://citybot.pro/ (дaтa звернення: 01.07.2021).
3. Клімушин П.С. Стратегій та механізми елек¬тронного урядування в інформаційному суспільстві : монографія Харків : Вид-во ХарРІ НАДУ «Магістр», 2016. 524 с.
4. Клімушин П.С. Електронне урядування в інфор¬маційному суспільстві : монографія Харків : Вид-во ХарРІ НАДУ «Магістр», 2010. 312 с.
5. Hnatovska A., Marushak A. Conceptual principles of e-democracy and e-governance in Ukraine. European political and law discourse. 2021. Volume 8. Issue 2. P. 63-68.
6. Концепція розвитку електронного урядування в Україні від 20 вересня 2017 р. № 649-р : Розпоряджен¬ня Кабінету Міністрів України. URL: https://zakon. rada.gov.ua/laws/show/649-2017-%D1%80#Text (дaтa звернення: 01.07.2021).
7. Дія. Цифрова держава. URL: https://plan2.diia. gov.ua (дaтa звернення: 05.07.2021).
8. Чат-бот Тарас. URL: https://shtab.net/pages/ view/taras-chatbot (дaтa звернення: 01.07.2021).
9. Про схвалення Концепції розвитку цифрової економіки та суспільства України на 2018-2020 роки : Розпорядження Кабінету Міністрів України від 17 січня 2018 р. № 67-р URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/ 67-2018-%D1%80#Text (дaтa звернення: 01.07.2021).