РОЗРОБКА НАУКОВО-МЕТОДИЧНОГО ПІДХОДУ ДО ПУБЛІЧНОГО РЕГУЛЮВАННЯ СТІЙКОЇ ІНТЕГРАЦІЇ ВИМУШЕНИХ ПЕРЕСЕЛЕНЦІВ У ПРИЙМАЮЧІ СПІЛЬНОТИ

  • Євген Володимирович Соловйов Національна академія державного управління при Президентові України
Ключові слова: науково-методичний підхід, публічне регулювання, стійка інтеграція, вимушені переселенці

Анотація

Автором розглянуто процес формування науково-методичного підходу до публічного регулювання стійкої інтеграції вимушених переселенців у приймаючі спільноти. Розроблена «мапа ризиків» процесу публічного регулювання ВВМ через механізми забезпечення ВПО, що дозволить не тільки покращити систему держаного і, що особливо важливо, громадського моніторингу ефективності реалізації державного регулювання у сфері ВВМ і забезпечення прав ВПО в Україні за рахунок виділення зрозумілих для спостерігача напрямів моніторингу з індикаторами рівня ризику, а й удосконалити організаційно-економічний механізм підтримки і забезпечення інтеграції ВПО у приймаючі спільноти як такий, що наразі, у 2019 р., вже найкраще відповідає потребам ВПО і не носить авральний «ad hoc» характер, як це було у 2014-2015 рр. Вперше запропоновано науково-методичний підхід до публічного регулювання стійкої інтеграції вимушених переселенців у приймаючі спільноти, який пропонує фрагментацію чинників публічного регулювання на дві групи - по відношенню до факторів зовнішнього середовища і по відношенню до базового акценту у механізмі регулювання, та пропонує мапу ризиків публічного регулювання у сфері як доречного інструменту попередження незбалансованих і неадресних рішень щодо вимушених переселенців саме з боку органів публічної влади.

У 2014 р. внаслідок воєнного конфлікту на Сході України розпочалося переселення жителів Донецької та Луганської областей до інших територій країни. Масштабність явища зумовила необхідність розроблення та впровадження окремого Закону, нормативно-правових документів, спрямованих на захист і підтримку прав та свобод внутрішньо переміщених осіб (ВПО або переселенці). Актуальною проблемою залишається забезпеченість сімей переміщених осіб житлом. Зокрема, в Україні дотепер не існує комплексної політики щодо житла для переселенців, яка б діяла на національному, обласному та місцевому рівнях.

Біографія автора

Євген Володимирович Соловйов, Національна академія державного управління при Президентові України

аспірант кафедри публічної політики та політичної аналітики Національної академії державного управління при Президентові України

Посилання

1. Вимушені переселенці та приймаючі громади: уроки для ефективної суспільної адаптації й інтеграції : наукова доповідь / за ред. канд. соціол. наук О. М. Балакірєвої ; НАН України, ДУ «Ін-т екон. та прогнозув. НАН України». К., 2016. 140 с.
2. Ager A. Understanding Integration: A Conceptual Framework. Journal of Refugee Studies. 2008. Vol. 21 (2). Р. 166-191.
3. Begg I. EMU and sustainable integration. Journal of European Integration. 2015. №37 (7). Р. 803-816.
4. Nicolaidis K. Sustainable Integrationin a Demoicratic Polity:A New (or not so new) Ambition For the European Union after Brexit [Електронний ресурс]. Cambridge : Cambridge University Press, 2015. Режим доступу : http://kalypsonicolaidis.com/wp-content/uploads/ 2015/02/Sustainable-Integration-Nicolaidis-Final.pdf
5. Novak P. Border Politics. Social Movements, Collective Identities, and Globalisation. Journal of Refugee Studies. 2017. Vol. 30 (1). Р. 141-143.
6. Starik M. Toward a Theory of Sustainability Management: Uncovering and Integrating the Nearly Obvious. Organization & Environment. 2013. №24 (1). С. 7-30.
7. Woroniecka-Krzyzanowska D. Internally Displaced Persons and Elections under Military Conflict in Ukraine. Journal of Refugee Studies. 2017. Vol. 30 (1). Р. 27-46.
Опубліковано
2020-02-07