ПРОФЕСІЙНЕ СПІЛКУВАННЯ ПОЛІЦЕЙСЬКИХ ІЗ РІЗНИМИ КАТЕГОРІЯМИ ГРОМАДЯН

Ключові слова: поліцейський, комунікація, спілкування, службові обов'язки, поліцейське піклування

Анотація

У статті проаналізовано ключові правила спілкування поліцейського з різними категоріями громадян. Сформульовано основні положення, на яких повинна грунтуватись поведінка спілкування поліцейського під час виконання службових обов'язків. У відносинах із громадянами поліцейський повинен неухильно дотримуватися принципу гуманізму, який виявляється у: ввічливості і доброзичливості; відкритості, готовності надати допомогу, чуйності, делікатності, коректності та толерантності.

Адже відповідно до Конституції України найвищою соціальною цінністю в Україні визнаються людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека, а забезпечення прав і свобод людини є обов'язком поліцейських, які безпосередньо втілюють ці конституційні положення в життя.

Ефективна комунікація, її досконале володіння повним спектром засобів професійного спілкування як із громадянами, так і у службовій діяльності є необхідною умовою виконання Національною поліцією України поставлених перед нею завдань із забезпечення охорони прав і свобод людини, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки і порядку. Комунікація поліції з населенням вимагає здійснення різноманітних підходів, використання відповідних засобів для встановлення та розвитку контакту. Формування комунікативної культури працівників поліції повинно розглядатися в поліцейських структурах як важливе завдання в межах розвитку їхньої професійної культури, адже їхній рівень комунікації безпосередньо залежить від правової культури, наявності різнобічних знань, сформованості певних моральних принципів та якостей. Існує необхідність підвищення якості роботи із працівниками поліції, виховання у працівників шанобливого ставлення до закону, норм моралі, підвищення рівня службової етики, гострого та принципового реагування на прояви грубощів.

Чітке дотримання правил етикету спілкування є важливою умовою високої культури поведінки поліцейських як під час виконання службових обов'язків, так і в позаслужбових відносинах.

Посилання

1. Про затвердження Правил етичної поведінки поліцейських від 09.11.2016 № 1576-16 URL: https://zakon.rada.gov.Ua/laws/show/z1576-16#Text (дата звернення: 30.06.2020 р.).
2. Про Національну поліцію : Закон України від 02.07.2015 р. № 580-VII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/580-19#Text (дата звернення 30.06.2020 р.).
3. Клименко І.В., Швець Д.В., Євдокімова О.О., Посохова Я.С. Пам'ятка працівника Національної поліції України : Інформаційно-довідкові матеріали
з питань професійного спілкування поліцейських МВС України, Харків. нац. ун-т внутр. справ. Харків, 2017. 52 с.
4. Стрілецька М.В. Етика ділового спілкування: взаємини в колективі. URL: http://www.bizslovo.org/content/index.php/ru/diloviy-etyket/160-kerivnyk-pidlegliy/657-etyka-dil-spilk-vzaemynyv-kolektyvi.html (дата звернення: 30.06.2020 р.).
5. Про Затвердження Інструкції з питань діяльності підрозділів дорожньо-патрульної служби Дер-жавтоінспекції МВС : наказ МВС України від 27 берез. 2009 р. № 111. URL: zakon2.rada.gov.ua/ laws/show/ z0576-09. (дата звернення: 01.07.2020 р.).
6. Максимова Н.Ю. Психологія девіантної поведінки : навч. вид. Київ : Либідь, 2011. 520 с
7. Кутішенко В.П. Вікова та педагогічна психологія (курс лекцій) : навч. посіб. 2-ге вид. Київ : Центр учбової літератури, 2010. 128 с.
8. Сучасні шляхи розв'язання міжособистісних конфліктів працівниками ОВС. Іменем Закону. 2007. № 18-19(5561). С. 32.
9. Дормидор А. Психологія спілкування з людьми. URL: http://ubaradio.com/vidnosini/27203-psihologija-spilkuvannja-zditmi-i-ljudmi pohilogo.html (дата зверення: 02.07. 2020 р).
Опубліковано
2020-09-21